Topics and Dates for All Service Areas

Different topics, formats and times: we coordinate complementary seminars for individual participants to create personal career paths.

The ISS qualification supports participants to develop their ‘expert statuses’ in their own company, to provide impulses and to actively drive the company forward. Find your personal career path with our help.

Dates

All open offers on our topics. You would like to work on an individual appointment, an in-house training or an individual topic?

Here you can download the Topics and Dates as a PDF document

Please feel free to contact us, our team is looking forward to your contact.

Course Format Topics Date Location More
SCO - Service Controlling (DE) Seminar Business und Ertrag ausbauen, steuern und optimieren
Service effektiv bewerten und steuern
from 14.10.2024 Hamburg READ MORE
PMG - Servicenetzwerke erfolgreich managen / Partnermanagement (DE) Seminar Business und Ertrag ausbauen, steuern und optimieren
So sichern Sie durch die Steuerung von internen und externen Partnern Qualität und Effizienz.
from 19.06.2024 Hamburg READ MORE
SKP - Service Verträge erfolgreich gestalten und vermarkten (DE) Seminar Produkt- & Marktmanagement für Services – Erfolg aktiv gestalten
Kunde im Fokus, Konzept erarbeiten, Plan umsetzen
from 23.04.2024 Hamburg READ MORE
VBP - Preisgestaltung – Value Based Pricing (DE) On Demand Seminar Produkt- & Marktmanagement für Services – Erfolg aktiv gestalten
Mit wertbasierter Preisfindung zu mehr Ertrag
on demand on demand READ MORE
DAV - Sell Services – Dienstleistungen aktiv vermarkten und verkaufen (DE) On Demand Seminar Vertrieb und Verkauf von Services – Erfolg mit Kunden erarbeiten
Verkaufen mit Konzept und Kundenfokus – Erfolgsfaktoren für das Team
on demand on demand READ MORE
BDE - Business Development (DE) Zertifikatslehrgang SKILL UP Your profession for new business areas
Service gezielt ausbauen – Vertrieb und Marketing professionell nutzen
from 23.09.2024 Hamburg READ MORE
SBK - Service Business Kompetenz (DE) Zertifikatslehrgang SPEED UP Your business and personal competence
Serviceleistungen kundengerecht präsentieren und professionell mit Kunden kommunizieren
from 10.06.2024 Hamburg READ MORE
PMS - Projektmanager Service (DE) on Demand Zertifikatslehrgang PERFORM STRATEGIC Transform your business professionally
Erfolgreiches Durchführen von Serviceprojekten
on demand on demand READ MORE
SBM - Service Business Manager (DE) Zertifikatslehrgang PERFORM STRATEGIC Transform your business professionally
Managementwissen für die Service-Praxis - Service-Organisationen entwickeln, effizient und zukunftsorientiert steuern
from 17.06.2024 Hamburg READ MORE
SVM - Strategisches Vertriebsmanagement für Services (DE) On Demand Seminar Vertrieb und Verkauf von Services – Erfolg mit Kunden erarbeiten
Vision und Wachstum in Kundensegmenten umsetzen – klassisch und digital
on demand on demand READ MORE
ISS Spaces live erleben (DE) Guided Tour Eintauchen in die virtuelle Welt als Avatar on demand Online READ MORE
SBM - Service Business Manager Certificate course Management knowledge for service practice – developing service organizations, controlling them efficiently and future-oriented from 27.05.2024 Hamburg READ MORE
OEX - Operational Excellence (DE) Zertifikatslehrgang SKILL UP Your profession for new business areas
Effizienz, Prozesse und Kennzahlen verbessern – Excellence praktizieren
from 25.06.2024 Hamburg READ MORE
NBD - New Business Development (DE) On Demand Seminar Business und Ertrag ausbauen, steuern und optimieren
Finden Sie gezielt neue Geschäftsfelder und Märkte für Ihren Unternehmenserfolg von morgen.
on demand on demand READ MORE
SMC - Service Management Compact Certificate course With professional service to customer satisfaction and operational efficiency. from 27.05.2024 Hamburg READ MORE
SMC - Service Management Compact Certificate course With professional service to customer satisfaction and operational efficiency. from 11.11.2024 Hamburg READ MORE
SMK - Service Management Kompakt (DE) Zertifikatslehrgang SPEED UP Your business and personal competence
Mit professionellem Service zu Kundenzufriedenheit und operativer Effizienz
from 07.10.2024 Hamburg READ MORE
SPM - Services-Produktmanagement treibt Markterfolg (DE) Seminar Produkt- & Marktmanagement für Services – Erfolg aktiv gestalten
Strategien, Organisation und Tools – Erfolge sichern und ausbauen.
from 11.06.2024 Hamburg READ MORE
SBK - Service Business Kompetenz (DE) Zertifikatslehrgang SPEED UP Your business and personal competence
Serviceleistungen kundengerecht präsentieren und professionell mit Kunden kommunizieren
from 16.09.2024 Hamburg READ MORE
SPM - Services-Produktmanagement treibt Markterfolg (DE) Seminar Produkt- & Marktmanagement für Services – Erfolg aktiv gestalten
Strategien, Organisation und Tools – Erfolge sichern und ausbauen.
from 09.10.2024 Hamburg READ MORE
SMK - Service Management Kompakt (DE) Zertifikatslehrgang SPEED UP Your business and personal competence
Mit professionellem Service zu Kundenzufriedenheit und operativer Effizienz
from 17.06.2024 Hamburg READ MORE
SIT - Service in Transition (DE) Zertifikatslehrgang SKILL UP Your profession for new business areas
Veränderungen aktiv gestalten - Kundenbindung und Ertragskraft stärken
from 18.11.2024 Hamburg READ MORE
Generative KI nutzen (DE) Workshop Online – Vormittags – 3 Themenblöcke
Nutzen Sie Generative KI im Service, in Marketing und Vertrieb
14.05.2024 Online READ MORE
Generative KI nutzen (DE) Workshop Online – Vormittags – 3 Themenblöcke
Nutzen Sie Generative KI im Service, in Marketing und Vertrieb
04.06.2024 Online READ MORE

All Courses

For You at a Glance

Overview of all courses and seminars as PDF

Priorities Repeatedly Set

At the start of a new course or seminar – whether with or without a certificate – the training materials are compiled according to the participant profiles and the priorities are set individually for every course. That clearly describes our offer: the coach can always let off all the steam and we at the ISS can deliver topics and approaches that we have learnt at numerous events, in lectures or in discussions with customers.

We pay special attention to the learning transfer. The advisory board of the ISS ServiceAcademy is actively involved with valuable practical knowledge and confirms whether the certificate courses actually have an added value for the participating companies. ISS joined the certificate courses in a blended learning structure leaving enough space to learn the in-depth knowledge and to actively implement it in business projects.

By the way, we are happy to be your sparring partner: a conversation partner who thinks and questions. Contact us, we can all learn and develop!